Skip to content

Aikuisten ja nuorten ohjelma

Kevään 2024 ohjelma käynnistyy 7.1. Ilmoittautuminen alkaa keskiviikkona 3.1. klo 18.00. Ryhmiin pääsee mukaan myös kesken kauden, jos ryhmässä vain on tilaa.

Kaikki osallistujamme ovat vakuutettuina seuran toiminnassa Pohjolan Jumppaturvalla. Se korvaa kattavasti lääkärikäynnistä, lääkkeestä, tutkimuksesta ja leikkauksesta maksamiasi kuluja, mutta ei esimerkiksi rikkoutuneita silmälaseja. Lue lisää vakuutusehdoista ja toimintaohjeet vahingon sattuessa Jumppaturva-vakuutusesitteestä (pdf).

Olemme ottaneet käyttöön uuden, tietoturvallisen ilmoittautumisjärjestelmän, johon tulee ensimmäisellä kerralla rekisteröityä.

  • Hoika kysyy ensin seuran nimeä, kirjoita kenttään Petäjäveden Tempo.
  • Sen jälkeen valitse Rekisteröidy ja syötä omat tietosi.
  • Kun olet rekisteröitynyt, olet jo kirjautuneena sisään. (Jos yrität tässä kohtaa kirjautua sisään, järjestelmä tuottaa virheilmoituksen.) Jatkossa seuraavilla käynneillä älä rekisteröidy uudelleen, vaan kirjaudu sisään.
  • Etene ilmoittautumiseen vasemman reunan valikosta (puhelimessa yläreunan kolmen viivan hampurilaisvalikko) kohdasta Ilmoittautuminen.

Lempeä jooga

maanantaisin Petäjäkallion päiväkodin salissa klo 18-19. Ohjaajana Minni Vierola. Tunti kehittää liikkuvuutta ja lihaskuntoa, mutta jokaiselle keholle sopivalla tavalla. Suosittelemme tuntia erityisesti sinulle, joka kaipaat joustavuutta kehoon, kuten istumatyöläiselle ja urheilijalle. Ryhmään mahtuu ilmoittautumisjärjestyksessä 16 osallistujaa. Joogaryhmät käynnistyvät 15.1.

Yin-jooga

maanantaisin Petäjäkallion päiväkodin salissa klo 19.15-20.15. Ohjaajana Minni Vierola. Tunti sisältää rauhallisia ja palauttavia harjoitteita. Tunti sopii erityisesti sinulle, joka kaipaat arkeesi kehon ja mielen lepohetkeä. Yin-joogaharjoitus kohdistuu erityisesti selän ja kehon tukirangan hyvinvointiin. Ryhmään mahtuu ilmoittautumisjärjestyksessä 16 osallistujaa. Kevään ryhmä on täynnä. Joogaryhmät käynnistyvät 15.1.

Virtaava kehonhuolto

tiistaisin Kintauden koululla klo 19-20, ohjaajana Nina Varvikko. Tunti lisää lihaskuntoa, venyvyyttä ja keskivartalon hallintaa sopien erinomaisesti staattisen ja psyykettä kuormittavan työn vastapainoksi. Liikkeestä toiseen siirrytään ilman taukoa ja hengitys sekä liike virtaavat pysähtymättä. Lihakset vahvistuvat, liikkuvuus paranee, ja erilaiset kiertoliikkeet vilkastuttavat kehon nestekiertoa. Tunnin jälkeen keho on joustavampi ja vahvempi, myös mieli on virkistynyt ja rentoutunut.

Kahvakuula

keskiviikkoisin Kintauden koulun salissa klo 18.30-19.30, ohjaajana Taru Ålgars. Kahvakuulailu on uinut suomalaisten treenikulttuuriin voimamiesten kautta. Treenin tavoitteena on lisätä voimaa, kestävyyttä ja tasapainoa. Treeniin kuuluu myös syvien tukilihasten treenausta, varsinkin kauden alussa. Hyvä tekniikka on treeniturvallisuuden vuoksi olennaista. Liian kevyellä kuulalla tekniikka on helpompaa oppia väärin, joten tähänkin saa ohjausta. Kuulatunnilla on paljon vakkarikävijöitä, ja mukaan pääsee aina. Olet tervetullut!

Kehonhallinta ja -huolto

torstaisin klo 18.00-19.15 Petäjäkallion päiväkodin salissa. Ohjaajana Merja Arola, pitkän linjan ohjaaja ja fysioterapeutti. “Ryhtijumppa”-ryhmä sopii kaiken kuntoisille jumppaajille ikään ja sukupuoleen katsomatta. Pyrimme oikeiden linjausten avulla saamaan kehon syvät lihakset hallintaan ja siten löytämään omasta kehostamme aivan uusia ulottuvuuksia voimaa unohtamatta. Pienet krempatkaan eivät ole esteenä osallistumiseen, vaan voit tulla turvallisin mielin.

Sportticocktail

Sunnuntaisin klo 17.30-19.00 Kirkonkylän koulun salissa, ohjaajana Sari Kaartinen. Tavoitteena on vahvistaa koko kehoa lihastreeniä tehden, mutta myös hengityselimistöä rasittaen. Tunnilla käytetään joko oman kehon painoa, jolla useimmiten saadaan riittävä vastus, tai lisäksi käytössä on esim. vastuskuminauha, kahvakuula tai käsipainoja. Treenimuoto sopii useimmille, koska liikkeet ovat muokattavissa kunnon mukaisiksi. Ajoittain pidetään HIIT-kertoja, jolloin keskitytään ”päästämään pakoputkesta karstat pois”, mutta näistä kerrotaan etukäteen whatsapp-ryhmässä. Ryhmässä on mahtava sosiaalisen tuen ilmapiiri, uudet otetaan ilomielin vastaan. Tervetuloa mukaan tehokkaaseen treeni-iltaan!

Klassisen Pilateksen lyhytkurssi – TÄYNNÄ

Tempo järjestää tammi-helmikuussa Klassisen Pilateksen lyhytkurssin lauantaisin 13.1., 20.1., 27.1. ja 3.2. klo 10-11 Kintauden koulun salissa. Ohjaajana toimii Nina Varvikko.

Joseph Pilateksen kehonhuolto-ohjelma perustuu muutamaan täsmällisesti ja tarkoituksenmukaisesti tehtyyn liikkeeseen, jotka hallittuun hengitysrytmiin yhdistettynä kehittävät notkean, vahvan ja tasapainoisen kehon. Pilateksessa keskitytään paljon keskivartalon (“voimanpesän”) harjoittamiseen muun kehon tueksi, näin liikkumisesta tulee turvallisempaa ja saat apua niin arkiaskareisiin (nostaminen, kantaminen, istuminen, seisominen) sekä liikkumiseen (kävely, juoksu, kuntosali yms.).

Neljän kerran aikana käydään läpi Pilateksen mattotyöskentelyn keskeisimmät liikkeet. Saat niistä hyvän liikepankin kotiharjoittelua varten.

Ilmoittautuminen käynnistyy 3.1. klo 18.00 ja ryhmä täyttyy ilmoittautumisjärjestyksessä. Lyhytkurssin hinta on 35 € (tai kertamaksulla 10 €/krt). Ryhmä on täynnä, voit ilmoittautua varasijalle ilmoittautumisjärjestelmän kautta.

Katso täältä maksutavat!